Фолксваген Корадо - врхунски спортски аутомобил избачен крајем 80 – тих и почетком 90 – тих година прошлог века од стране највећег Немачког произвођача аутомобила. Као наследник легендарног модела Широко који је 70 - тих и 80 – тих освојио свет спотским дизајном, аеродинамиком и моторима који су били врхунских перформанси.

          Његов млађи брат Корадо је био још лепши и одавао је дух правог спотисте. Са моторима у бензинској варијанти од 1800 кубика, 1800 гт, 1800 гти 16в и ВР6 варијантом од преко 2000 кубика и 250 коња могао се сврстати у уличне тркалице тог времена којима су и БМВ – ови у јачим варијантама скидали капу. У граду се ниједан спортак осим Поршеа није могао мерити по перформансама.

          Лимарија је стандардно успела, унутрашњост је била у спортском духу у смислу ''секси'' волана, седишта у облику кадица, мале ручице мењача, ниско постављеног седења, скучене задње клупе, као и аеродинамика, ослањање, перформансе, погон на предњим точковима и дизајн модеран чак и данас. Био је то један од најбржих аутомобила свог времена, па му је и сама цена била астрономска. Убрзање до 100 км / час је невероватно чак и за данашње појмове, а камоли за почетак 90 – тих, а максимална брзина је ограничена на 250 км / час. Возили су га људи дебелог новчаника, спортисти, криминалци итд.

          Били су доста ретки у нашој земљи, али зато и као половњаци су веома на цени. Делови су и данас веома ретки и скупи, а и јављале су се и неке фабричке грешке које овог лепотана прате до данас. Данас се цене крећу од 3500 евра па на горе, а веома је тешко наћи очуван модел.