БМВ 3 ( e30 ) je ауто kojи je у време деведесетих биo статусни симбол и oличење престижа. Спортског изгледа који је био свакако испред свог времена измамљивао је погледе и уздахе популације свих старосних структура широм света. Производња је почела 1983 године, а завршила се 1993 године уз модификације 1987 године. Модификација се састојала у додавању дубоких браника и трећег штопа на задњим светлосним групама као и у додатку климе и ткз. технологије директног убризгавања, која је заменила постојећи карбуратор и донела додатну коњску снагу.

          Ауто је произведен у варијантама купеа, лимузине, кабриолета и касније каравана. Палете мотора су се кретале у бензинској варијанти од 1600, 1800, 2000 ,2500 и М варијанте са преко 3000 кубика с тим да сви преко 1800 су имали редни шестоцилиндрични мотор. Побољшана варијанта овог мотора је тип М-40 где су хидроподизачи главна фалинка. Дизел варијанта је постојала у облику турбо – дизел ТД мотора од 2400 кубика који се нису показали као постојани и квалитетни па су доцније замењени ТДС варијантом од 2500 кубика.

          Лимарија је веома добра и то потврђује велики број ових аутомобила на нашим улицама и дан данас. Унутрашњост је веома атрактивна и за време у коме је направљена веома спортска и привлачна. Удобност је на високом нивоу како се и очекује од произвођача као што је БМВ.

          Данас су делови веома приступачни у смислу постојања великог броја отпада и ткз. странаца аутомобила са којих се могу скинути делови. Цене ових возила се крећу у распону од 1500 до 3500 еура у зависности од стања и опреме. Једина замерка овим моделима, ако се то БМВ – у уопште може замерити, је погон на задње точкове где у зимском периоду је веома ризично поћи на неки даљи пут. Иако мислим да БМБ без задње вуче не би био онакав БМВ какав се годинама производи па је у томе његова чар.